Partners

Alles in Beweging

Bestaat uit de scholings- en adviesbureaus van Gelder in Beweging, Stroes in Beweging & Goedhart in Beweging. Wij adviseren en begeleiden leerkrachten, scholen en besturen op het gebied van: 

  • Bewegingsonderwijs
  • Het schoolplein
  • Motorische remedial teaching
  • Dynamische schooldag & bewegend leren
  • Fijnmotorische en handschriftontwikkeling
  • Veiligheid en aansprakelijkheid

We zijn vooral bekend als de auteurs van de methode ‘Basislessen Bewegingsonderwijs’, dé methode voor bewegingsonderwijs in het basisonderwijs.

Hoeymans rekenen

Rekenspecialist, auteur en beweegexpert. Geeft trainingen aan leerkrachten, teams en besturen gericht op:  

  • Workshop ‘Bewegend rekenen’
  • Implementatie bewegend rekenonderwijs
  • Scholing ‘Automatiseren / memoriseren’
  • Scholing ‘Werken met de modellen van het protocol ERWD’
  • Workshop ‘Werken met checkmomenten’
  • Begeleidingstrajecten visievorming
  • Implementatietrajecten rekenmethode
  • Consulten rekenvraagstukken, zowel online als op locatie mogelijk
  • Andere rekenvragen natuurlijk in overleg

Skills2Move

Expertise op bewegend leren, bieden scholingn en advies aan leerkrachten, teams en schoolbesturen:

  • Sylvia Goossens is de auteur van het boek “Bewegend leren” een praktische handleiding voor bewegend leren binnen het basisonderwijs
  • Workshops bewegend leren
  • Implementatietrajecten bewegend leren binnen scholen
  • Implementatietrajecten bewegend leren binnen besturen
  • Begeleidingstrajecten visievorming op basis van bewegend leren
  • Ontwikkelaars en makers van de leerMaterialen, bijvoorbeeld de twist2learn mat
  • Ontwikkelaars en makers van de rekenkaartjes binnen het Platform Dynamische Schooldag
  • Betrokken bij de opleiding Coördinator Dynamische Schooldag

Kom in beweging met Beweegwijs. 

De integrale aanpak kenmerkt zich door de verbinding van het onderwijs van binnen naar buiten. Onderwijsdoelen worden buiten zichtbaar. Beweeg wijs biedt voor alle kinderen een rijke omgeving. De school maakt met het team haar eigen keuzes en maken wij samen van het schoolplein een uitdagende, leerzame en ontwikkelingsgericht plein met daarbij behorende zones. De beleving en de ontwikkeling van alle leerlingen staan centraal. Onderdeel van de methode zijn de aangebrachte kleurenzones op het schoolplein. Bij elke kleurenzone horen specifieke activiteiten die afgestemd zijn op de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen.

De beweegpot

Dit zijn bewegingstussendoortjes die zorgen voor een oppepper in de klas en voor nieuwe energie om weer aan de slag te gaan. De Beweegpot is ontstaan in het onderwijs en ontwikkeld door leerkrachten. Het doel van de Beweegpot is om de spanningsboog te doorbreken op momenten van concentratieverlies of onrust in de klas.

Timo Vogels, het creatieve brein achter de producten, heeft in 2020 de spellen en activiteiten uit de huidige Beweegpot Energizers ontwikkeld. Samen met zijn jeugdvriend, Daan van Rees, is in 2021 het bedrijf Energize Games ontstaan en hebben zij het merk, de Beweegpot, gelanceerd. Bij de Beweegpot staat de ontwikkeling, plezier en beweging altijd centraal. Met onze producten willen we op een zo leuk en makkelijk mogelijke manier inspireren tot meer beweging.

“Meer bewegen begint niet met vaker sporten, maar met minder stilzitten!”

 

Stiltehuisjes

Stiltehuisjes geven een plek aan ieder kind! Een plek…

  • om tot RUST te komen en even weg te zijn van alle prikkels waar een school of een BSO zo vol van zit.
  • die positief is en veiligheid biedt als het even niet lukt.
  • om tot jezelf te komen met verschillende stilte-activiteiten.

Met behulp van het Stiltehuisjesconcept leren kinderen zelf verantwoordelijkheid te nemen voor eigen gedrag & emoties en dat in een pauzestand staan hierbij helpend is. Na gebruik van het Stiltehuisje voelt een kind zich beter.

Dit brengt RUST in het kind, waardoor de concentratie verbetert en een actieve deelname aan lessen en activiteiten weer lukt!

Moefpad

Voor kinderen veroorzaakt over- of onderprikkeling concentratieproblemen, een onrustig lichaam en sociaal-emotionele uitdagingen, wat een gezond leerklimaat kan verstoren.

Hoe kinderen prikkels verwerken verschilt. Sommigen worden drukker, anderen trekken zich terug. In beide gevallen is er te weinig cognitieve capaciteit om goed te kunnen leren.

Moefpad is een zachte mat die kinderen stimuleert om te bewegen en helpt bij prikkelverwerking. Het richt zich op bewegingen om spanning te verminderen of energie te verhogen.

Voor leerkrachten is Moefpad een hulpmiddel om leerlingen te ondersteunen in hun welzijn. Het helpt kinderen om lichaamssignalen te herkennen, of er rust of actie nodig is.

Deze bewegingen verbeteren concentratie, verminderen onrust en ondersteunen sociaal-emotioneel ontwikkelen.

Met Moefpad creëren we een omgeving waarin kinderen hun sensorische behoeften vervullen, zodat ze optimaal kunnen leren en groeien.